Thursday, November 24, 2011

gadis seperti kamu


kadang2 aku rasa aku ni duduk dlm kawasan yang gelap, sunyi tanpa kehadiran perkataan bermula dari"C" dan berakhir "A".. tp dahulu tak kisah sedikit pun tanpa  perkataan2 tuh.. tp bila nampak si dia buat kali pertama dulu, umpama terasa seperti org yg sesat dm gelap menjumpai  sebutir bintang yg dapat menerangi keadaan yg gelap itu..

pandangan pertama, pergh rasa bagai panahan beracun menusuk jantung hingga tembus..
tp pada mulanya ia seperti biasa, just cuma ingat2 rupa gitu saje..

tp nak jadikan cerita, cuba bayangkan blh dikatakan kerap bertembung tp mulut terkaku untuk menegur si dia itu.. 

setelah berkali2 tertembung maka hati ni makin rasa ingin mengenalinya degan lebih dekat, 

tetapi bila ingin mencari untuk bertemu si dia, mesti plan2 yg dirancang tidak akan menjadi, tp bila berasa hampa dan putus asa, dia akan muncul dan menyebabkan hati menjadi terlampau gembira dan tersenyum. tp mungkin sudah memadai bagi aku..

to mus,haxim and afik sori la erk paksa korang ikut plan hr khamis tuh dlm hujan jugak hahaha... tp habuk pon tak de erk..

tp yg buat aku gembira blh pulak ternampak dia dlm beribu org tuh masa merewang2 kat tempat baru tanpa plan lak tuh.. happy gila... mus kata kau plan tak kan jd nya.. klu tak plan mungkin jodoh la tuh (dlm lorat kedah gan ganunya)

admit je la sekrang ni.. jodoh kira bernasib baik, klu bukan tuh bukan la..
tp ape2 pon doa, usaha dan tawakal tuh penting..

dan paling penting sy ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan2 yg sering menemani aku terutama mus yg sering menemani aku untuk melihat aku gembira, dan juga fara yg banyak menolong aku ( aku amat terhutang budi kat korang berdua weh.) dan acop jika tak tlg lukis si gadis itu mybe tak akan blh cari sampai sudah, kucai n haxim sori la selalu dengar aku menceritakan impian aku yg samar2 tuh.. klu menganggu korang maaf erk..

so untuk ending cerita ni sebelom aku blk cuti esok aku ada remake lagu ni satu untuk si dia tp tak sempat nak cover untuk lagu s.. tp lagu asal dari alif satar, dan diubah oleh shilla dan ni aku ubah pulak... gan kord gitar sekali.. so enjoy lirik nya tak seberapa nih.. terutama jika si dia membaca blog aku nie erk..

maka terima lagu gadis seperti kamu...



G
Memang ada banyak gadis seperti kamu
G C D G
Tapi yang lebih baik kamu
G
Memang ada banyak gadis sehebat kamu
G C D G
Tapi yang lebih hebat kamu

C D
Maka ku perlu bersusah hati
Bm E
hanya kamu yang bisa ku pilih
Am D
Untuk jadikan sandaran hati

G
Memang ada banyak gadis secantik kamu
G C D G
Tapi yang lebih cantik kamu
G
Memang ada banyak gadis secomel kamu
G C D G
Tapi yang lebih comel kamu

C D
Maka aku perlu berusaha lagi
Bm E
sampai kau menerima diriku
AM D
untuk menjadikan kau pacarku

Chorus
G Bm C D
Oo baby baby...Jangan kau tolak sebab ku minta
G
Ku tahu kamu baik
Bm
dan baik budibahasa
C
Ku yakin kau adalah
D
pilihan hati aku

G Bm C D
Oo baby...Jangan kau tolak sebab ku ingin
G
Bercinta dengan mu
Bm
ku pasti dengan kamu
C
hanya kau pilihan ku
D
aku cintakan kamu

C Am
Ceritanya aku pasti setia pada mu
C D
Maka dari itu aku akan terus berusaha
C D
Kerna aku memang cintakan mu

Ulang Chorus

Memang ada banyak gadis seperti kamu
Tapi yang lebih baik kamu

No comments:

Post a Comment